Friday, May 28, 2010

".Biasanya aku lelap tidur...
terbangun tuk terfkirkn dirimu ..
mengenangmu..
yg kini telh jauh..
biasanya aku tenang tidur terbuai ku mengigt dri mu mencinta mu"




semalam aku menangis lagi...penjelasan dia membuat aku menangis lagi..entah la ..hidup nie memeng memerlukan kesabaran yang teramat tinggi dan sesungguhnya ..hakikat sebuah hati itu penuh dengan ujian

ujian dalam kegembiran dan ujian dalam tangisan

tapi..
aku berhak perkatakan..rindu aku itu ..sesuatu yg perlu diluahkan...aku hnya manusia biasa yg diselaputi dengan satu perasaan yg ..sememgnya jiwa seorang yg bercinta...haha tapi apa kan daya..lafaznya sesuatu yg menghasilkn air mutiara di mata ku...
rindu itu bg aku satu yang di anugerahkan..kerna kita tahu perasan itu hadir tnpa di pinta...tapi memg benar ..kadag kala ia akan menjejaskan kan perbuatan dan taggugjawap seseorang sehingga mengabaikan yg tidak sepatutnya...
tapi rindu ini bukan nya perlu di belai...tapi mnghormatinya sebagai satu perasan yg akan di beri pada seseorang kepada yg tersayang...
bukn pada yg lain

tapi hati ini tetbe ..sedih mengenang apa itu rindu ...aku seriusly faham apa maksud dan kehendaknya ..tapi tidak salah kn untuk aku menyatakannya sebagai satu titik kecerian ....
hahaha tp apa yg aku sedihkan pun sebenarnya belum aku dpat luahkan....

perjalanan yang jauh nie ..aku redah dengan ikhlas demi sebuah pertalian hubungan yang di bina ..aku terlalu syg hubungan ini ...hubungan yang membawa aku kepada satu kehidupan yang mendewasakan aku...dia bnyak mendewasakan aku..dan dia bnyak memberi aku satu kefahaman apa itu..kasih sayang apa itu rindu dan apa itu kerjaya...

semakin hari semakin kerjaya kami mencabar waktu untuk kami luangkan...dan kerinduan aku biasa aku rasakan..tapi dia mndidik aku ..rindu itu tidak perlu memekong diri sendri dan merosakan kan segalanya....matang kan diri dengan satu perhubungan yg penuh jalan yg difikirkan benar....

aku terima caranya...aku betul2 faham..dan aku rasakan aku mampu melakukan walau hati aku kian sntiasa menangis..air mata ini tidak pernah menggambarkan satu kekecewaan ...tiada langsung kekecewaan atas sebb aku bersamanya..aku bersamanya dengan satu hikmah...

hikmah untuk aku keluar sebentar dari sifat manja aku..sifat degil aku...sifat kebudakan aku...
wlalau pun da sesetengah memag selesa dengan peragai aku...tapi mugkin aku tak perlu gunakan untuk sekarang...
mmmmm.....salah seorang...arwah abah ..amat suke dengan perengai aku yg manja ini...dia sentiasa menganggap aku masih kecil lagi...anak bogsunya yang selalu dia jaga...tapi pulak selalu membiarkan kerinduan nya tak terbalas..mugkin sekrg aku akan merasai kembali rindu aku ak terbalas...haha


dan bagi aku ...ini adalah sedikit ujian ..untuk aku kenal ..apa itu hubungan yang matang....insyaAllah aku akan usahakan yang terbaik...asalkan hubungan aku ini terjaga dan sentiasa bahgia...aku tak mengharap dia membalas rindu aku sepenuhnya..tapi biarlah die mendengar rindu aku ini..rindu yg penuh kisah kasih dan syg...dan kesetiaan ...

dan bagi aku ..sebagai insan biasa...erti rindu itu rindu yang penuh dengan kesetiaan dan keikhlasan..bukn hanya rindu di bibir bak pemanis mulat itu bukn aku...walau apa pun terjadi aku akan berkorban ..dan pengorbanan aku akan membuatkan ..aku bhgia dngan diri nya ...insyaAllah

minta ku dan doaku pada ILAhi:



" ya Allah..... aku harapkan ko redha dan rahmati hubungan ini sebagai satu hubgan yng kau pilih..dan biarlan aku dapat harunginya walau sekecil2 ujian dan sebesar2 rintangan..aku mengharapkan lembayung mu untuk melindungi kami dari segalanya2 yng tidak baik..biarlah hubgban aku dan dia ..sentiasa di berkati oleh mu ILAhI RaBBI" 
amin amin ya rabbul izzati...

aku
cinta butterfly
eizzah shafini mahshar

No comments: