Tuesday, May 11, 2010

dari aku untuk nya

bayangkan kehidupan ini tanpa udara
sesak ada..merana jiwa...
meronta ke sana kemari ...
mencari satu hembusan nafas untuk bernyawa...


bayangkan kehidupan ini tanpa tangan & kaki
menyesot ke kanan ke kiri..
mencari perhatian..mencari perihatin
orang yang sempurana 
zahir & batin


bayangkan kehidupan tanpa kasih sayang
diri , jiwa meronta memerlukan
seseorang yang menyayangi memiliki
dan memberi rasa di hargai


dan bayangkan tanpa DIA yg ESa memberi kita ...
......wanita mulia itu.....
takkan kita merasa erti hijau nya dedaunan
birunya lautan & lelangit terbentang
teguhnya paksi gunung ganang
lembutnya sentuhan
bahagianya senyuman
ketawa,terluka, linangan airmata .....


insan itu ..tetap wanita mulia...
berperang nyawa ..untuk menyelamatkan kita..
melihat kita ...setelah 9 bulan ..di kandungkan...
hargainya ...
jagalah dia...
penuhilah kata2 nya.....
ingatlah taggugjawab kita padanya...
di kala... nyawanya seperti telur di hujug tanduk..
untuk menyelamatkan .. zuriatnya 
yang ingin melihat dunia...
yang ingin di sambut semeriah kicauan fauna...
sedarkan diri kita pada detik..kitalah anaknya


mama...
pengorbanan mu tak  terbalas...
tak dapat ku berikan sepenuhnya seperti mu
ku kan cuba mama
walau aku se naif insan....
untk fahami untuk memahami ..erti keringat mu mama


mama doa ku sentiasa untuk mu
sekarang hanya diri mu saja tempat aku meminta kasih syang..setelah 
abah pergi di jemput Ilahi..
mama
ku cuba 
ku harungi nasihat mu mama
supaya aku menjadi anak yang kau idamkan












maafkan aku mama
atas dosa aku...yang mengecilkan hati mu
atas dosa ku yang mencabar kesabaran mu
atas dosa ku yang menitiskan air mata mu


ku cuba jauhkan hal itu ..dr berulang lagi..
ampunkan aku mama
aku ingin bersama mu...sehingga di syurga...


Ya ilahi ya rabbi Izzati..
ku mohon padamu seikhlas hati ku..kau peliharalah iman dan amal mama ku
kau berikan kesihatan yang baik untuk mama ku
kau bahagiakan hatinya ..dalam dunianya
kau berikan kecekalan dan kesabaran tinggi kepadanya
kau rahmatilah dia...kerna dia mamaku  yang penuh pengorbanan unuk anak2nya...
 amin..amin..rabbal alamin



No comments: