Monday, June 21, 2010

....:::::sePeTaNg:::::.....


jejak ini ....
di tinggalkan bukan hanya satu kesan..
tapi iainya satu kisah yang hanya mencorak
ceritera seorang gadis biasa
dan ianya AKU

jejak ini 
bukan hanya hiasan 
yang menghiasi tapak-tapak di jalanan
perjalanan yang jauh...yang menggambarkan satu jasad yang bernyawa
berjuang untuk mengenal erti kehidupan
yang masih nun jauh untuk kesudahannya

bila jejak itu terhenti....ia hanya seketika
kerana jejak ni akan ..
terus menapak untuk meninggalkan sejarahnya


di kala terbentangnya kepulan biru itu...
aku berdoa pada ILAhi..biarkan aku setenag itu..setenang awan nan biru...moga aku waras dalam setiap madah ku..

di kala ia membentuk 
menerujai hati ku
hati ku tenang kerna 
ukiran awan itu...satu ketenangan bagi bingung ku

di kala terbentangnya ..awan nan biru itu
aku tersenyum menantikan satu kebahgiaan
yang aku rasa 
aku perlukan dalam dakapan hatiku


dan..riang ria hati ku biarkan ..terlukis seperti itu...seprti warna lukisan pandgn yg penuh cerita..cerita tentag kehidupan..yang semestinya perlu di teruskan

lalu kegembiraan itu terserlah .
.dgn bermainnya sang insan dgn si ombak..yang membidas tepian pantai...ibarat irama yng menghiburkan hati yang sendu ..dan keriangan anak2..melakarkan satu senyuman ...sebagai hiburan jiwa yang mati...

dan...
ia kekal sebagai satu potret mimpi yang abadie


eizzah shafini
cintabutterfly



No comments: