Friday, September 10, 2010

1 syawal... jumaat 10-9-10

ramadhan telah berlalu..syawal menjelma 
bersyukur ke hadrat ILAhi kerana..... memberi kesempatan lagi untuk merasai 
1 syawal ini

tapi syawal ku tidak semeriah dulu... mugkin perasaan itu 
smkin hari semakin tiada..
ening dan suram suasananya.... 

pagi mulia... aku bagun dan menghadap diri ku untuk solat aidilfitri
selesai waktunya... aku terus ke kuburan abah,,,,
ku sentuh nisannya... mengalir air mata ku
tanpa mengenal erti ... malu...
aku trus membersihkan... supaya kemas dan bersih kawasan tanah perkuburan abah..

rindu ku pada nya hanya Allah yang tahu,,, dunia ini amat menyiksa batin aku
dengan cerita dan kisah
yang sukar untuk membayangkan kebahgiaan dari senyuman aku

tapi redha ku untuk nya... ikhlas tiada alasan yang sempurna

kslsu sbsh sde lagi...ingin aku memberitahunya...

"abah..adik dah tukar rumah kita jadi warna lain abah suka tak"
"abah... baju raya tahun ni.. x lawa..sian adik abah"
abah..maaf taw adik tak dapat buat samprit ..kuih abah suka ..x larat la  abah"
"abah...adik beli kasut baru abah.. murah je"
 tapi..biarpun aku soalkan.. tiada jawapan

abah maafkan adik abah
adk tetap sayang abah.... 

* satu yang amat perit bila..di hari raya.. tiada insan yang tersayag di sisi...
dan perlu gembirakan ibu tersayang....

tiada abah....tiada yang tersayang yg ingatkan kita di hari mulia ni...
sedangkan orang lain... boleh dapatkan ucapan... dari kekasih hati...
tapi apa kan daya..
aku .., seperti di lupakan...
aku bukan yang penting....'



No comments: