Wednesday, August 25, 2010

aku dia & hati

apa yang perlu aku lakukan..?? meraung..menjerit... merayu... apakan daya aku seorang insan biasa... tapi aku tetap memiliki hati dan perasan .. yang penuh dgn jiwa dan cerita.. tapi apa kan daya jua.. aku yang menanggug sakitnya... ibaratkan aku seorang yang tiada perasaan dan kuat hadapi segalanya...siapakah aku di sisi kamu ???
aku redha..

"sekilas ku teringat ..detik2 yang lepas..indahnya ku rasakan..semacam ku rasakan ..x snggup rasanya... di saat ku di tinggalkan..."

huh.. dunia ini bnyak detiknya..di kala detiknya aku snggup hadapi..di kala saatnya aku terpaksa hadapi..hadapi dengan tanpa dendam..hadapi saat itu dengan ikhlas... subhanallah..subhanallah...YA Allah..kuatkanlah aku dlam mengahadpi ujian hati dan perasaan ini.... jauhi aku dari tangisan syaitan itu huhu... amin....

kadang kala... aku ingin lafazkan.... "tak rasa ke..aku ini manusia... yang ade hati dan perasaan"
perlu aku membela diri org lain dan biarkan hati dan persaan aku tidak terbela... perlu kah aku .. kasihani insan yang menangis itu... yang tidak mengawal perasaan itu.... tapi aku??? tak de siapa yang dapat merasa... dugaan ini ..hanya aku...aku aku aku ..dan ILAHI yang tahu segalanya...lalu tangisan ku bederuan menyusuli pipi
tangisan ku bukan mainan


perit itu bukan sepahit peria... sakit itu bukan terhiris keris ...  tangisan itu bukn tngisan bayi yang mengis kelaparan... tapi pahit ..sakit dan tangisan itu tak dapat di bayangkan dari mata dan hati yang kasar...
yang selalu di katakan ..FAHAM PERASAAn MU...FAhAM PERASAAN KAU...FAHAM persaan YOU..... ermmm senang lafaz..tp yang merasa ...huh... mengeluh tanpa waras...

perlukah ini terjadi ....siapa yang sebenarnya tidak positif dalam hidupnya... siapa?? aku ?? yaaa.... memag pasti.. semua akan anggap aku... sebab tak tak tahu isi hati aku..tak tahu cerita yang aku tanggug ini.. 

aku bukan ingin mengeluh ..aku bukan nak mengadu..aku bukan nak menagih simpati ... tapi aku hanya meluah rasa hati... kerna ..aku tak dapat luahkan pada insan yang bernama manusia... biarlah secoret madah ..ini.. tetap bersama aku... peneman aku..di kala aku rasa aku bahagia..sensara ..tangisan... gembira dan lara....

aku hanya seorang pendatang... yang inginkan kehidupan baru tanpa melibatkan pihak lain....
aku hanya pujangga singgahan ..yang bermadah tanpa pentas....tnpa siapa menonton
aku hanya sekeping kertas ..yang bersama tinta pena...meneman aku ketika keseorangan 
aku hanya secebih rindu yang ingin kan ... bhgia selalu....
aku hanya kekasih mu yang ingin kan kamu yang mengasihi mu...pada prtama kali ...kau lafazkan I LOVE U

huhuhuhu ... abbi ... i love u ... janji setia dunia akhirat..doa ku panjatkan pada ILaHI.. selamanya.. untuk kita kuat hadapi ujian hidup 
tapi rayu ku..berikan sesaat mu memahami hati aku yang amat sayagkan kamu huhuhu amin



yunk... cintabutterfly
eizzah shafini mahshar

No comments: