Monday, April 20, 2009

my daily life 09


27.3 09 Sambutan Maulidur Rasul diadakan di pagi yang mulia di salah sebuah sekolah rendah Tahfiz Al-Islah...di mana di sinilah aku berkhidmat mencurah ilmu yang aku de dan mencari pengalaman lalu aku jua menimba ilmu di sini.....pada pagi tersebut semua yang hadir berseri2 dan dihiasi dengan bunga2 mangga serta banner yang cantik...8.30 pagi perarakan di mulakan...laungan selawat ke atas nabi di laungkan beramai2...dan kemeriahan ini terserlah........



pelbagai pertandingan diadakan...contohnya pertandingan tulisan khat yang dikhaskan kepada pelajar tahap dua.....di sini terukirlah bakat2 kretif dan seni para pelajar dan dalam masa yang sama dapat mendedahkan tentang keunikan jawi dan khat kepada mereka...
selain itu pertandingan mewarna serta beberapa persembahan dipersembahkan oleh para pelajar...



dan diri ku berubah...aku meghayati nilai dan detik yang ku rasakan amat berharga...aku dapat kebahagian di sini..aku dapat merasakan aku mengerti erti senyuman..dan kehidupan ...insan kecil di sekeliling aku mengutuhkan aku tentang cinta dan kasih sayang yang sebenarnye dan aku inginkan sesuatu itu kekal untuk aku hayati pemberian kehidupan baru dari Ilahi...waaaaaa

No comments: