Thursday, April 22, 2010

imadudin buah ht ku


kisahnye pada suatu petang di bilik aku: 




imaduduin : acu anak ame2...imad anak ajah...

acu kate : mama anak ape?




imaduduin :  mama anak ikan umbe2..kak iekah anak umbe2




acu kate: ooo mama n kak iekah anak ikan umbe2 la...




imaduduin : imad nak adi ank ikan umbe2 gak..nak angis la..nak agis la..huhu..huhu




acu kate : ok imad adi anak ikn umbe2 dgn mama & kak iekah..angah anak ape??





imaduduin :  angah xde...eh2..angah anak ajah emok hehehehehe


si kecil nie la hiburan aku & mama...dan dialah kesayangan arwah abah ..sejak dia mula pandai berbicara..bertutur kata2..memg geli perut aku dan mama melayan dia...tapi..subhanallah..dia amat nakal...tapi aku masih ingat pesanan abah..

"jangan sesekali anggap imad abah asing dari keluarga kita"
ini lah kata-kata akhir abah

imadudduin nie perangai dia luar biasa..sangat menghibur hati..walau kekadang tak tahan nak marah dia...jangan la sesekali niat nak  melarang dia buat sesuatu yang tak boleh buat...dia akan tekad buat jugak walau di larang. hahha
penat sungguh dengan dia...kalau gaduh dengan dia best sangat2....

gaya nakai dia depan kamere..hehhehe


ayat fav dia:
"uli acu.....uli tuk...uli..uli..uli"
(uli-buli)

"kekut..acu nie kekut"
(kekut-kedekut)

mak jugak selalu tanya dia..

"imad..nanti tuk tak de..imad nak duk dengan syape??"

jawpannya membuat kami terdiam sebentar
bila imad menjawap

"imad nak pegi kat wan..uduk ngan wan di syuge...!! la..."

mak terdiam..mak nangis..emmm apa lah kita boleh buat..anak nie sedang membesar..kasih sayang dia banyak dengan arwah abah..sehingga abah tak de kudrat nak layan die....tapi die lah penyeri abah
pernah masa aku baru sem pertama di KUIS...abah call aku , mengadu abang aku dah dua hari tak bawak imad ke rumah ..walau sekejap..dan tak bagi tahu kenapa tak hantar mengasuh
abah call dan bagi tahu

"nape abang tak call abah..tak bagi tahu kenapa tak hantar imad ke umah..abah tak boleh la..abah tak boleh jauh dari imad..walau abah tak larat..abah nak dia...."

pastu abah diam...abah mengis di telefon....emmmm itulah kenangan abah dan kesedihan abah yang aku dengar buat kali terakhir..

jadi sekarang imad  menjadi peneman mama pulak...insyaAllah selagi aku& mama daya menjaga dia..dia akan bahagia dengan kami...insyaAllah..doakanlah kesabaran aku..die kebahagian mama..dan dia satu2nya kebahagian serta permata arwah abah...

abah..insyaAllah adik akan ingat pesanan abah untuk jaga imad...
alfatihah buat abah

dialah permata hati K.A.M.I



No comments: